سلام. دوستان، دانشجویان و علاقه مندان محترمی که از این وبلاگ دیدن می کنید این وبلاگ با هدف ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف تکنولوژی آموزشی راه اندازی شده است. من امیدوارم با همفکری و مبادله اطلاعات به روز و اندیشه های مختلف در این عرصه بتوانیم هرچند گامی کوچک در جهت توسعه آموزش و یادگیری به روش علمی برداشته باشیم. ارائه نظرات و دیدگاههای شما در قسمت نظرات وبلاگ قطعا می تواند راهنمای خوبی برای ارائه اطلاعات مناسب در وبلاگ باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.
شعار « یاد بگیریم و یاد بدهیم » let's learn and teach others
کانال تلگرامی:
https://telegram.me/technology90
تکنولوژیست های آموزشی مهندسان آموزش و پزشکان یادگیری هستند. آنان به طراحی بنای آموزش و درمان مشکلات یادگیری می پردازند
عمده ترين تکنيک هايی که در حيطه مهارت های شناختی و رفتاری قرار دارد و بر ياد دهی و يادگيری اثر می گذارد عبارتند از :
1- رفتار معلم در چگونه نگاه کردن به دانش آموز 2- لحن کلام معلم در برخورد با دانش آموز 3- حالات روحی معلم در ايجاد جو مطلوب يادگيری 4- مهارت ايجاد انگيزه در يادگيرندگان 5- آگاهی از توانايی ها و ميزان درک دانش آموزان يا به عبارت ديگر مخاطب شناسی 6- کاهش توقعات نابجا 7- انتظارات بی اساس معلم در اجبار دانش آموزان به حفظ مطالب بدون توجه به کارايی آنها 8- مهارت تقويت خلاقيت در دانش آموزان 9- آگاهی از روانشناسی شناختی و فراشناختی
هدف، مهم ترین مفهوم در آموزش و پرورش است. تحقیق اهداف آموزش و پرورش رسالت اصلی هر نظام آموزشی است. معلم باید بداند که آموزش و پرورش اکنون در چه موقعیتی قرار دارد و می خواهد به چه سمتی حرکت کند. از طریق مطالعه اهداف مصوب و رسمی نظام آموزشی می توان به میزان مترقی و متعالی بودن اهداف نظام آموزشی آن کشور پی برد. سیاست گذاران و برنامه ریزان آموزش می کوشند از طریق تأمین وتخصیص منابع مادی، مالی و انسانی مورد نیاز هر فعالیت آموزشی و پرورشی، اهداف تدوین شه در برنامه های توسعه آموزش و پرورش را محقق سازند.