«چری[1]» می گوید که دوازده دلیل برای استفاده از پروژه های چند رسانه ای در کلاس درس وجود دارد که عبارتند از:
1- انگیزه دانش آموزان را برای مشارکت در فعالیت ها را افزایش می دهد.
2- همه مهارت های زبانی مانند خواندن، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن را ترکیب می کند .
3- مهارت های همکاری را در بین دانش آموزان به وجود می آورد.
4- دلایل واقعی برای خواندن، نوشتن و اصلاح ارتباط به دست می دهد.
5- مخاطبان بیشتری را در مقایسه با معلم و کلاس درس، برای دانش آموزان فراهم می آورد.
6- دانش آموزان را وادار می سازد که منابع را تجزیه و تحلیل و با روش های جدید تفکر کنند.
7- به معلمان کمک می کند برای دانش آموزان و درس ها با روش های تازه ای بیندیشند.
8- این پروژه ها به تفکر در سطح بالاتر و مهارت های حل مسئله نیاز دارند. تفکر غیر خطی را توسعه می بخشند و به دانش آموزان واگرا فرصت درخشش در کلاس می دهند.
9- نقش معلمان را از سخنران کلاس درس به نقش تسهیل کننده یادگیری تغییر می دهد و کلاس های درس دانش آموز محور به وجود می آورد.
10- سواد دانش آموزان را افزایش می دهد و آن ها را برای مهارت های ارتباطی فناوری محور، که محیط کار امروز و فردا مورد نیاز است،آماده می سازد.
11- به معلمان امکان می دهد سبک های متفاوت یادگیری و تفکر را در کلاس بشناسد.
12- مجموعه ای از منابع و روش ها را، که دانش آموزان از طریق آن ها به بهترین نحو یاد می گیرند ، به کار بگیرند (عطاران و همکاران،137:1383).