سلام. دوستان، دانشجویان و علاقه مندان محترمی که از این وبلاگ دیدن می کنید این وبلاگ با هدف ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف تکنولوژی آموزشی راه اندازی شده است. من امیدوارم با همفکری و مبادله اطلاعات به روز و اندیشه های مختلف در این عرصه بتوانیم هرچند گامی کوچک در جهت توسعه آموزش و یادگیری به روش علمی برداشته باشیم. ارائه نظرات و دیدگاههای شما در قسمت نظرات وبلاگ قطعا می تواند راهنمای خوبی برای ارائه اطلاعات مناسب در وبلاگ باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.
شعار « یاد بگیریم و یاد بدهیم » let's learn and teach others
کانال تلگرامی:
https://telegram.me/technology90
تکنولوژیست های آموزشی مهندسان آموزش و پزشکان یادگیری هستند. آنان به طراحی بنای آموزش و درمان مشکلات یادگیری می پردازند
نیازسنجی آموزشی از جمله اقداماتی است که به عقیده من می توان آن را سنگ بنای یک آموزش درست و موثر دانست. دوستانی که در زمینه آموزش در سازمانها فعالیت داشته اند به خوبی این امر را دریافته اند که نیازسنجی درست تا چه حد در موفقیت و اثربخشی دوره های آموزشی می تواند موثر باشد. اما نیازسنجی در سازمانهای امروز تا حد زیادی مغفول باقی مانده و در برخی سازمانها نیز به صورت امری تشریفاتی و صوری اجرا می شود. معدود موسسات و نهادهایی هستند که ضرورت این کار را دریافته و جدا نسبت به آن همت گماشته اند. در پست این هفته فایل صوتی کارگاه آموزشی نیازسنجی که مدرس آن آقای دکتر کورش فتحی واجارگاه, از متخصصان بلامنازع این زمینه, بودند را برای علاقمندان آموزش سازمانی قرارداده ام. طبق معمول کتابی را نیز در رابطه با موضوع این کارگاه آموزشی برایتان آپلود کرده ام.
محمود سریع القلم استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران، 30 ویژگی یک استاد دانشگاه را به رشته تحریر درآورده است.این سی ویژگی که در سایت عصر ایران منتشر شده به این شرح است:
1. حداقل 80 درصد وقت کاری او، صرف تدریس، تحقیق، مراکز تحقیقاتی و کنفرانسهای علمی شود؛ 2. خود را در معرض دیدگاههای گوناگون قرار دهد؛ 3. تفاوت میان توجیه کردن و استدلال کردن را بداند؛ 4. تفاوت میان تبلیغ کردن و استدلال کردن را بداند؛
آغار سال تحصیلی و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به اساتید و دانشجویان عزیز صمیمانه تبریک گفته و برای همگان از درگاه خداوند متعال، دستیابی به مدارج عالی علمی، تواًم با موفقیت، بهروزی و سعادت را خواهانیم.