سلام. دوستان، دانشجویان و علاقه مندان محترمی که از این وبلاگ دیدن می کنید این وبلاگ با هدف ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف تکنولوژی آموزشی راه اندازی شده است. من امیدوارم با همفکری و مبادله اطلاعات به روز و اندیشه های مختلف در این عرصه بتوانیم هرچند گامی کوچک در جهت توسعه آموزش و یادگیری به روش علمی برداشته باشیم. ارائه نظرات و دیدگاههای شما در قسمت نظرات وبلاگ قطعا می تواند راهنمای خوبی برای ارائه اطلاعات مناسب در وبلاگ باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.
شعار « یاد بگیریم و یاد بدهیم » let's learn and teach others
کانال تلگرامی:
https://telegram.me/technology90
تکنولوژیست های آموزشی مهندسان آموزش و پزشکان یادگیری هستند. آنان به طراحی بنای آموزش و درمان مشکلات یادگیری می پردازند
1.آموزش ارسال مطالب: برای ارسال و نمایش مطالب در وبلاگتان شما باید به صفحه ی مدیریتی خود وارد شوید و از منوی سمت راست گزینه ی "پست مطلب جدید" را انتخاب کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه یک صفحه باز می شود که چند قسمت دارد. در اولین قسمت در بالای کادر بزرگ در جلوی "عنوان مطلب" باید عنوان مورد نظر برای نوشته خود را بنویسید. بعد در کادر بزرگ متن اصلی که می خواهید نمایش دهید را بنویسید و بعد بر روی گزینه ی "ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ" که در پایین کادر اصلی است کلیک کنید تا مطالب شما در وبلاگتان نمایش داده شود.
پیوند یا همان لینک ها به معنی آدرس دادن و معرفی وبلاگ دیگر است.از این طریق میتوانید لینک ها یا همان آدرس های مورد نظر خود را در وبلاگتان برای استفاده عموم قرار دهید.حتی میتوانید از این قسمت برای نمایش لینک ها و یا آدرس های وبلاگ خود استفاده کنید مثل لینک پروفایل.لینک صفحات جداگانه و ...
طراحي آموزشي، پيش بيني و تنظيم رويدادهاي آموزشي بر اساس اهداف، محتوا و امکانات موجود با توجه به ويژگي ها و ساخت شناختي دانش آموزان است. طراحي آموزشي، خواه مربوط به يک دروه کامل يا به يک جلسه ي آموزشي باشد، از اهميت خاصي برخوردار است. توجه و دقت در تنظيم آن مي تواند موجب کارايي و اثر بخشي تدريس شود. طراحي آموزشي ممکن است به دو صورتِ خُرد و کلان، انجام گيرد. طراحي در سطح کلان مربوط به شوراي برنامه ريزي درسي و متخصصان آموزشي است؛ اما طراحي در سطح خُرد، کلاً بر عهده ي معلم است. در فرآيند طراحي خُرد، توجه بايد بيشتر به حصول صلاحيت ها و قابليت هاي مورد انتظار، جلب شود و با نگرشي سيستمي و نظام مند، مجموعه ي عناصري را که در يادگيري دانش آموزان مؤثرند، در نظر گرفت. معلم بايد کل محتواي آموزشي را به اجزاي قابل تدريس که معمولاً به نام «جلسات درس يا تدريس» ناميده مي شود، تقسيم کند و مشخص سازد که بر اساس زمان منظور شده، چند جلسه يا ساعت در طول ترم و يا سال تحصيلي تدريس خواهد داشت و در هر جلسه چه موضوعي و با چه اهدافي دنبال خواهد شد.